O mnie

Poland
Witam. Giełdą zajmuję się od 1996 roku. Nie obiecuję gruszek na wierzbie. Celem bloga jest wskazanie praktycznego podejścia do inwestowania na rynku akcji i funduszy inwestycyjnych. Będę publikował praktyczne portfele, które pozwolą w dłuższym okresie bezpiecznie pomnożyć kapitał.

wtorek, 3 września 2013

Druga rocznica powstania bloga.



       Miło mi poinformować czytelników,  że w dniu dzisiejszym  przypada druga rocznica utworzenia przeze mnie niniejszego bloga.  3 września 2011 r, po kilku miesiącach zmagań sam ze sobą postanowiłem założyć i prowadzić blog,  który - jak sądziłem - pomoże wielu,  zwłaszcza początkującym czytelnikom, przebrnąć przez wiele niebezpiecznych raf koralowych, którymi najeżony jest każdy rynek kapitałowy.

Od samego początku projekt mój zakładał prowadzenie go na sposób non-profit, czyli bez umieszczania banerów reklamowych.  Mam zamiar nic tu nie zmieniać w najbliższej przyszłości.

Pierwszym postem, który opublikowałem był  Po pierwsze trend . Był to czas zaraz po znamiennym sierpniowym załamaniu rynków. Od tamtej pory wiele się zmieniło i kiedy wracam do tych początkowych wpisów wydaje mi się, że niewiele w nich bym zmienił, gdybym miał coś poprawiać. Początkowo nie bylem pewien, czy sposób, w jaki prezentuję tematykę przyjmie się, czy może zostanie odrzucony, jednak jak się okazało obawy moje były w dużym stopniu nieuzasadnione.

W ciągu tych dwóch lat ukazało się 155 postów, blog zaś zanotował blisko 80.000 odwiedzin.

Prowadzenie bloga o tematyce finansowej jest trudnym zadaniem. Zwłaszcza  prognozowanie zachowań rynków jest przedsięwzięciem wielce niewdzięcznym.  Na kierunki indeksów wpływa tak wiele zmiennych a także tyle nieprzewidywalnych sytuacji, że nie sposób jest w 100% za każdym razem trafiać w "sedno"

Doskonale zdaję sobie z tego sprawę i proszę czytelników,  zwłaszcza mających do mnie stosunek krytyczny do większej wyrozumiałości w formułowaniu ocen.  Może łatwiej będzie to zrozumieć zważywszy, że najlepsi spekulanci na świecie osiągają skuteczność transakcji poniżej 50%, a jednak udaje im się systematycznie zarabiać.

Jeśli chodzi o szeroki rynek, to wczorajsze odczyty wskaźników wyprzedzających dla Strefy Euro i naszego rynku sugerują co najmniej kilkunastomiesięczne wzrosty na giełdzie, czego sobie i wam życzę - ADAM.

5 komentarzy:

  1. serdeczne gratulacje i dzięki za bardzo wartościowe treści, pzdr

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję,że w piątą rocznicę,której Tobie i sobie szczerze życzę,wszyscy Cię czytający z Tobą na czele będą już milionerami.W związku z tym życzę jak najczęstszych trafionych analiz i wytrwałości w dalszym prowadzeniu tego bezcennego bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluje ! dziękuję za dzielenie się przemyśleniami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za miłe słowa i mam nadzieję, że w trzecim, kolejnym już roku, wszyscy zarobimy dużo więcej niż do tej pory.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję i życzę cierpliwości! Jestem wiernym czytelnikiem Pańskiego bloga i bardzo go cenię za merytorykę i rzetelność.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Marcin

    OdpowiedzUsuń