O mnie

Poland
Witam. Giełdą zajmuję się od 1996 roku. Nie obiecuję gruszek na wierzbie. Celem bloga jest wskazanie praktycznego podejścia do inwestowania na rynku akcji i funduszy inwestycyjnych. Będę publikował praktyczne portfele, które pozwolą w dłuższym okresie bezpiecznie pomnożyć kapitał.

wtorek, 1 kwietnia 2014

Portfel Techniczny - rozliczenie ostatniej transakcji ...i pożegnanie






               Portfel Techniczny  vs  WIG              wykres kwartalny
 

Dziś rozliczam ostatnią transakcję  konwersji Portfela Technicznego z dnia 28-03-2014 roku.

    -  stan portfela przed konwersją :   65,8500 J.U. UniKorona Pienieżny   X   193,77 zł  =  12759 zł

   -  stan portfela po konwersji  :

  1)  6379 zł  /  66,89 zł  UniAkcje Turcja  =  95,3655 J.U.  UniAkcje Turcja ;
                                             
  2)  6380 zł  /  193,77 zł  UniKorona Pieniężny  =  32,9256 J.U.  UniKorona Pieniężny


          Wartość Portfela Technicznego na dzień 1-04-2014 r. wynosi  12 760 zł co oznacza stopę zwrotu   + 27,6 %

Stopa zwrotu indeksu WIG w analogicznym okresie  (04-10-2012 r - 31-03-2014 r)  to  +19,7 %.

Podsumowanie :    Ogólnie rzecz biorąc dotychczasowe zachowanie Portfela Technicznego względem szerokiego rynku nie wygląda najgorzej.  Uwagę zwraca dość charakterystyczna jego stabilność na przestrzeni ostatnich 18 miesięcy co dobrze obrazuje wykres kwartalny.  W porównaniu z  Wig  nie ma tu typowych "szarpnięć" i niespodziewanych zwrotów co bardziej przypomina zachowanie portfela stabilnego wzrostu niż typowo akcyjnego.  Aktualny skład portfela dostosowałem do nieustannie zmieniających się  trendów na rynkach kapitałowych.  Czy będzie to dobrą decyzją ? - okaże się w przyszłości. 


  Powyższy post był ostatnim moim wpisem.   Po długich przemyśleniach postanowiłem zakończyć przygodę z blogowaniem w obecnym kształcie.  Po napisaniu w sumie 242 postów czuję,  że muszę wreszcie zrobić sobie wolne i odpocząć od giełdy.  Chciałbym jednocześnie podziękować wszystkim moim czytelnikom za poświęcony czas i zainteresowanie,  ale także za wszystkie komentarze - te merytoryczne i krytyczne.  Myślę że czas,  który poświeciłem na bezinteresowne dzielenie się z Wami moją wiedzą i doświadczeniem nie pójdzie na marne i Wasze inwestycje nabiorą jeszcze większych "rumieńców" niż do tej pory.  Mam także nadzieję, że przekonałem Was do tego, iż fundusze inwestycyjne są całkiem skutecznym wehikułem dzięki któremu można pomnażać swoje oszczędności przy znacznie mniejszym ryzyku niż w przypadku zakupu akcji poszczególnych spółek.

14 komentarzy:

  1. Dziękuję za dotychczasowe wpisy i komentarze.Pierwsza wersja portfela była w/g mnie skuteczniejsza,drugiej już nie naśladowałem,zgodnie z sugestią blogera o własnych decyzjach.Czyli edukacja nie poszla na marne.Myślę,że nowy kształt blogu będzie jeszcze bardziej skuteczny i zyskowny.Czego serdecznie życzę Panu i czytelnikom obecnym jak i nowym,którzy z pewnością sie pojawią. Maciek

    OdpowiedzUsuń
  2. A jaki mamy dziś dzień, prima aprilis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję że to Prima Aprilis bo na blogu było sporo ciekawych wpisów!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tez man nadzieje ze to nie koniec. Bo to wartosciowy blog I Gospodarz ma wielka wiedze I zna techniki analizy ktore malo kto zna. Bylem w wielu platnych serwisach ale ten blog merytorycznie jest na wyzszym poziomie od nich. Marco.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też mam nadzieję, że to tylko kwietniowy żarcik. Szkoda by było gdyby jeden z moich ulubionych blogów zniknął.

    OdpowiedzUsuń
  6. Po tylu latach na giełdzie brać odpoczynek? I to jeszcze siedząc w funduszach? Przecież to jak nieustanny urlop, bo pieniądze pracują za nas ;) Również mam nadzieję, że wpis był tylko żartem, szkoda byłoby stracić tak cenny głos w dyskusjach rynkowych!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W funduszach też trzeba doglądać inwentarza, inaczej zmarnieje. A podyskutować zawsze można - nawet anonimowo. Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Panie Adamie pan napisze ze to Prima Aprilis tym bardziej ze zrezygnował pan z małych spółek i ciekawy jestem jak pan sobie poradzi z Turcją

    OdpowiedzUsuń
  8. Turcja juz zarabia index rosnie az Milo!

    OdpowiedzUsuń
  9. Większość czytelników - jak się okazało - nie dała się nabrać na primaaprilisowy żart z czego bardzo się cieszę. Mam nadzieję, że pozostali również nie mają do mnie żalu. Swoją drogą ten niewinny fortel pozwolił mi dowiedzieć się tego i owego o prowadzonym przeze mnie blogu...To miłe z waszej strony. No ale dość tych uprzejmości. Trzeba się brać do pisania bo zdaje się, że rynek odjeżdża i to nie koniecznie w tę właściwą stronę. Pozdrawiam wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam serdecznie. Rozumiem że w rynku tureckim widzi Pan obecnie większe szanse na prawdziwą hossę niż na WIGu. Znowu mamy 30 punktową przewagę byków nad niedźwiedziami w sondażu SII , a to oznacza że w 2 tygodnie nastroje bardzo się poprawiły (z 4 puntów przewagi).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnie wzrosty wskazują raczej na kapitał krajowy. Poważny zachodni stoi z boku i na razie obserwuje to co się u nas dzieje. Wskazują na to mizerne obroty a i wskazania Sll nie mają pozytywnego wydżwięku. Cały czas mamy do czynienia z korektą ''Krymskiej'' faki spadkowej o czym pisałem w jednym z ostatnich postów. Dlatego m.in nie wchodzę w polskie akcje i czekam na ewentualne sygnały kupna w perspektywie średnioterminowej. Na dzień dzisiejszy w moim przekonaniu rynek turecki wygląda bardziej apetycznie.

      Usuń
  11. Adam jak odejdziesz, znajdziemy Cię !

    OdpowiedzUsuń