O mnie

Poland
Witam. Giełdą zajmuję się od 1996 roku. Nie obiecuję gruszek na wierzbie. Celem bloga jest wskazanie praktycznego podejścia do inwestowania na rynku akcji i funduszy inwestycyjnych. Będę publikował praktyczne portfele, które pozwolą w dłuższym okresie bezpiecznie pomnożyć kapitał.

niedziela, 30 października 2011

Kanał wzrostowy

        Ponieważ rynek wchodzi właśnie w średnioterminowy trend boczny, można się pokusić o wyznaczenie wstępnego kanału w jakim będzie się poruszał przez najbliższy czas.  Na rysunku umieściłem mój ulubiony indeks  s-wig80, w formie P&F.   W tej formie przedstawiania wykresu linie trendu rysuje się inaczej niż na wykresie świecowym,bądź też słupkowym.Linii nie prowadzi się przez konsolidację a rysuje  pod kątem 45 stopni. Linia wsparcia hossy oznaczona jest 1,równolegle do niej umieściłem tzw.linię oporu hossy,która jednocześnie stanowi poziom oporu przy ruchu do góry, i jest oznaczona 2. Natomiast 3 oznacza linię oporu bessy i będzie stanowić w przyszłości trudniejszą barierę do pokonania.  Jak widać jest jeszcze sporo miejsca dla ruchu w górę przynajmniej przez najbliższe kilka miesięcy.

2 komentarze:

  1. fajny blog gratuluję!

    Mam pytanko - w razie jak rynek bedzie testował
    linie wsparcia hossy bo po takich wzrostach może sie tak zdarzyć nie obawiasz się czy stop lossy na spólkach, które posiadasz sie nie uruchomią.
    A jak rynek wyczyści stop lossy odkupujesz te spólki czy nie wchodzi 2 razy do jedenej rzeki i kupujesz inne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Do anonimowy:Dzięki za gratulację. Stop lossy mogą się zawsze uruchomić,nie masz na to wpływu. Spółkami się tu na blogu nie zajmuję . Jak już pisałem wcześniej interesuje mnie rynek jako całość,gdyż ryzyko każdego papieru wartościowego zawiera się w 75 procentach w rynku. W czasie hossy rośnie średnio 75 proc. spółek a w czasie bessy spada 90 proc. Musisz wiedzieć w jakim miejscu znajduje się rynek i inwestować w kierunku trendu dominującego. Jeśli w czasie spadków znajdziesz nisko wycenioną i perspektywiczną spółkę to masz większe szanse na to ,ze i tak stracisz pieniądze.Pozdrowienia i udanych inwestycji.

    OdpowiedzUsuń