O mnie

Poland
Witam. Giełdą zajmuję się od 1996 roku. Nie obiecuję gruszek na wierzbie. Celem bloga jest wskazanie praktycznego podejścia do inwestowania na rynku akcji i funduszy inwestycyjnych. Będę publikował praktyczne portfele, które pozwolą w dłuższym okresie bezpiecznie pomnożyć kapitał.

niedziela, 11 marca 2012

RGR na Nasdaq?

rys.1
rys.2
rys.3
              Czy na wykresie Nasdaq powstała formacja RGR , ostrzegająca przed odwróceniem trendu ,jak sugeruje jeden z czytelników bloga?  Zacznijmy od perspektywy długoterminowej (rys.1). Patrząc z tego punktu widzenia  nie powstały moim zdaniem żadne sygnały potwierdzające odwrócenie. Wskaźniki trendu MACD jak i DMI wygenerowały własnie kolejne sygnały kontynuacji trendu, który ma swój początek w marcu 2009r.  Podobnie sytuacja wygląda na  na oscylatorze STS.  Przechodząc do perspektywy średnioterminowej (kompresja tygodniowa rys.2) również nie widać technicznych zagrożeń. DMI potwierdza trend wzrostowy a wykres indeksu nie generuje dywergencji z BULL POWER. Na końcu zamieściłem również Nasdaq w okresie ostatnich trzech lat w wersji OX.. Na poziomie ok.2900pkt wygenerował on kolejny sygnał zakupu a kurs przebił szczyty z maja ub. roku. Prawdę mówiąc nie dostrzegam tu tytułowej formacji ,ale tak jak wszystkie analizy, które publikuję jest to moja subiektywna ocena i nie powinna być brana pod uwagę przy inwestowaniu. Jest to wyłącznie mój punkt widzenia na dzień dzisiejszy jeśli chodzi o  amerykański indeks. Przy najlepszych nawet technicznie perspektywach zawsze należy w odpowiednim miejscu ustawiać stop-lossy .

6 komentarzy:

  1. Witam. Jeden z używanych przeze mnie wskaźników - PMI wg mojej ostatniej analizy (w wygładzonej formie) pokazuje ożywienie w gospodarce, potwierdzając hossę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Do Marcin. Zgadza się też go analizuję. Wprawdzie ostatni odczyt 50pkt trochę zaskoczył ale traktuję to jako wypadek przy pracy.Inny wskaźnik CLI nie skacze w chaotyczny sposób i również potwierdza hossę.Pzdr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panowie.. nie doszukiwałem się RGRa tak jak to pokazałeś:] wkleiłem wykres 10 letni - i jest tam (tu moja niesciosłosc, bo to odwrócony RGR) w długim terminie sugerujący dalsze wzrosty na NASDAQ :]

      Usuń
  3. Do De Zoo: No właśnie zabrakło słowa odwrócona. A skoro go zabrakło to Twoja wypowiedź miała całkowicie odmienny sens od zamierzonego. Tym niemniej ,powiem nieskromnie, moja analiza nabiera jeszcze bardziej doniosłego znaczenia. Pozdro i na przyszłość bądź bardziej precyzyjny to nie będę pisał "zbędnych" postów(żart).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ok.. postaram się:] wklejając ten wykres chciałem tylko zwrócić uwagę, że przez cały kryzys 2007- 2010 wykres NASDAQ wymalował wielkiego odwróconego RGRa z którego wybił się już jakiś czas temu górą, zwiastując hossę...
      dodam, że tak jak to widzę, to będzie to hossa inflacyjna - jako pokłosie drukowania pieniądza bez opamiętania.

      a tu jeszcze znalazłem kompendium wskażników koniunktury- może się przyda innym czytelnikom:
      http://www.parkiet.com/artykul/1046975.html?p=3

      pzdr:]

      Usuń
  4. @ Adam

    Post bardzo przydatny dla osób majacych akcje - daje poczucie bezpieczeństwa że wszystko OK, dzieki :)

    OdpowiedzUsuń