O mnie

Poland
Witam. Giełdą zajmuję się od 1996 roku. Nie obiecuję gruszek na wierzbie. Celem bloga jest wskazanie praktycznego podejścia do inwestowania na rynku akcji i funduszy inwestycyjnych. Będę publikował praktyczne portfele, które pozwolą w dłuższym okresie bezpiecznie pomnożyć kapitał.

poniedziałek, 24 marca 2014

Jak uzbierać 350 tyś zł. na emeryturę ?




    "A jeśli rzucimy jedzenie i picie to będziemy żyć w dobrobycie...".  Ten klasyczny już cytat ze skeczu w wykonaniu Bohdana Smolenia nasunął mi się podczas czytania artykułu zamieszczonego na portalu  " Hot Money.pl."

  Jak wynika z sondażu TNS Polska dla Fundacji Kronenberga 85 % osób nie oszczędza na emeryturę mając jednocześnie świadomość niskich świadczeń w przyszłości.  Autor artykułu, pan Bernard Waszczyk,  podsuwa prosty pomysł jak poradzić sobie z tym problemem.

Zdradzę tylko, że chodzi tu o całkowitą rezygnację z dwóch najbardziej popularnych w Polsce używek :
 alkoholu i papierosów                                                                                                              
.
Autor podaje dokładne wyliczenia z których wynika,  że wydatki przeciętnego obywatela na owe używki wynoszą miesięcznie 400 zł, czyli  4800 zł rocznie.  Przy 3% rocznej stopie zwrotu daje to po 40 latach  354 000 zł.

Oczywiście autor nie wspomina tu o inflacji i zapewne realna suma nie przekroczy w rzeczywistości 10-15% kwoty wyliczonej.

 Jak zwykle nie omieszkałem poczytać sobie komentarzy pod wspomnianym artykułem i nie żałuję !

W pamięć zapadł mi zwłaszcza jeden z nich, cytuję :  "co za brednie ,ja skonczylem palic w 3 klasie podstawowki,a mam 50 lat i jakos nie moge odlozyc tych pieniedzy," -  pisownia oryginalna.

Cały artykuł znajduje się   TU

6 komentarzy:

  1. No cóż... taka suma piechotą nie chodzi. Pomińmy inflację. Tak czy inaczej uzbierałaby się całkiem pokaźna kwota, która na "stare lata" może się nam przydać ;)

    Leon.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że tak. Tym bardziej, że przecież można ją zainwestować na wyższy procent.

      Usuń
  2. Kiedyś słyszałem taki kawał: ,,Palisz papierosy.... Pale.....Jak długo....20 lat.....ile palszisz dziennie....1 paczke..... przez 20 lat wydałeś okolo 200 000 PLN....i co z tego..... Za tą sume miałbyś Porsche.....A ty palisz....no nie..... to gdzie twoje porsche???" :D
    Pozdrawiam Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uśmiałem się Michał. Dobry żart. Pozdrawiam również.

      Usuń
  3. Pewien dziadek oszczedzal na starosc , dzleci kase wziely startego oddali do domu opieki. Trzeba korzystac z kasy za mlodu bo potem ktos inny z niej skorzysta...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety tak większość postępuje... a potem narzekamy na ten ZUS "złodziejski".

      Usuń