O mnie

Poland
Witam. Giełdą zajmuję się od 1996 roku. Nie obiecuję gruszek na wierzbie. Celem bloga jest wskazanie praktycznego podejścia do inwestowania na rynku akcji i funduszy inwestycyjnych. Będę publikował praktyczne portfele, które pozwolą w dłuższym okresie bezpiecznie pomnożyć kapitał.

wtorek, 10 kwietnia 2012

Wybicie dołem z formacji podwójnego szczytu

rys.1
rys.2
        W dniu 25 marca 2012r opisywałem powstającą  na wykresie sWig-80  formację techniczną zwaną podwójnym szczytem. W dniu dzisiejszym już chyba nie ma żadnych wątpliwości  z czym mieliśmy do czynienia.  Formację kontynuacji trendu zwaną prostokątem praktycznie odrzuciłem jako mało prawdopodobną. Wybicie dołem z konsolidacji wskazuje na kierunek notowań na najbliższe kilka tygodni. Poziom docelowy jest umieszczony na wysokości 9500 pkt.(jest to minimalny zakres spadku indeksu). To wszystko obszernie opisywałem  dwa tygodnie temu i nie będę do tego wracał. Na rysunku .1 widzimy  wskaźnik WSE 30 WK na którym wystąpił sygnał potwierdzenia spadku z poziomu poniżej 70%. Nie jest on tak groźny jak ten znajdujący się powyżej tego krytycznego poziomu, tym nie mniej sugeruje wyraźne pogorszenie koniunktury w najbliższym czasie. Zawracający w górę indykator ADX potwierdza trend spadkowy. Oczywiście zgodnie z teorią analizy technicznej dopiero w tym momencie należałoby zareagować ale tak jak pisałem wcześniej, są narzędzia, dzięki którym można z wyprzedzeniem określić z dużym prawdopodobieństwem  z  jaką formacją mamy do czynienia,  a nie czekać na jej  ostateczne uformowanie się.  Patrząc na notowania indeksów w USA (godź 20.00) i spore osłabienie naszej waluty jutrzejszy dzień z dużym prawdopodobieństwem będzie kontynuacją dzisiejszych notowań ale takie są właśnie konsekwencje wybicia z konsolidacji. Na dzień dzisiejszy nie widzę zagrożeń dla trendu nadrzędnego. Dopiero przebicie poziomu 9500-9450pkt  byłoby poważniejszym zastrzeżeniem co do trwałości  rozpoczętego w styczniu trendu wzrostowego.

2 komentarze:

  1. A ja nadal uważam, że mamy do czynienia z prostokątem a nie z podwójnym szczytem. Wybicie poniżej ostatniego dołka nastąpiło przy bardzo niskich obrotach, a więc jest mało wiarygodne i prawdopodobnie jest to fałszywe wybicie. Za kilka dni wszystko się wyjaśni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja o prognozowanie się nie pokuszę, ale jeśli będzie jak piszesz - Verigon- to wtedy potwierdzi się o czym pisaliśmy wcześniej - ze sprzedaż w momencie potwierdzonego sygnału- jak tu, po wybiciu dołem - to ryzyko ze akurat w dołku

      Usuń