O mnie

Poland
Witam. Giełdą zajmuję się od 1996 roku. Nie obiecuję gruszek na wierzbie. Celem bloga jest wskazanie praktycznego podejścia do inwestowania na rynku akcji i funduszy inwestycyjnych. Będę publikował praktyczne portfele, które pozwolą w dłuższym okresie bezpiecznie pomnożyć kapitał.

poniedziałek, 14 maja 2012

Pozytywne dywergencje na sWig80

rys.1
rys.2
                   Bardzo ciekawa sytuacja wystąpiła dziś na indeksie sWig80.  Z punktu widzenia technicznego indeks spadł poniżej poziomu 9500pkt.( post piszę o godź. 13.30 ). Na pierwszy rzut oka wygląda to faktycznie dosć groźnie, ale jak zwykle spójrzmy nieco głębiej  i  zastanówmy się co tak naprawdę dzieje się w tej chwili. Czy niedźwiedzie  rzeczywiście są tak mocne?  Zauważmy wyraźne  kształtowanie się pozytywnej dywergencji na wykresie Bear Power (BP) względem indeksu (rys.1). Począwszy od pierwszej połowy marca kiedy to BP spadł poniżej poziomu "0",  każdy kolejny spadek wskaźnika kończył się na nieco niższym poziomie niejako potwierdzając średnioterminowy trend spadkowy. Tym jednak razem wygląda na to, że niedźwiedzie nie są tak silne jak mogłoby to się wydawać. Dywergencja (niezgodność) wskaźnika względem indeksu wskazuje raczej, że mamy do czynienia ze stopniową akumulacją akcji przez zawodowców.  Rysunek.2 pokazuje to samo w odniesieniu do wolumenu i Wskaźnika Siły -Force Indeks. Zarówno wolumen obrotów jak i FI nie potwierdzają ruchu spadkowego jako wiarygodnego i również sygnalizują prawdopodobną akumulację akcji małych spółek. Co z tego wyjdzie- pokaże czas. Na razie można  czekać jedynie na wskazówki potwierdzające odwrócenie negatywnej tendencji, ale w tej chwili jest na to jeszcze za wcześnie.

5 komentarzy:

  1. ok.. to ja spróbuję podążyć sladem tych zawodowców:] dobrałem AST - (mam teraz srednią 56,51) i z twojego portfela wziąłem NTT Syst i BBI Cap. Zachęcająco wygląda też MIT, ale kiedy sięgnąłem za plecy do kołczana, stwierdziłem ze nic tam już nie ma - akcje 100%

    pzdr:]

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie widze pozytywnych dywergencji na WIG20 :( A tam jednak siedzą grubasy, które manipulują rynkiem...

    OdpowiedzUsuń
  3. Do anonimowy: Ja ich również nie widzę, post był wyłącznie o sWig80.

    OdpowiedzUsuń
  4. no.. dawać panowie.. podciągnijcie jeszcze tego młotka na śWIG, żeby wyglądał jak na W20 - bo już psychikę mam w strzępach;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wtopa:]. jednak ta dystrybucja na podwójnym szczycie była czymś poważniejszym..
    napiszesz jakiś komentarz do sytuacji ?
    pzdr

    OdpowiedzUsuń